Thursday, February 12, 2009

Halaman Rumah Anda - Buat Sendiri


Jika anda mempunyai sedikit kawasan lapang di rumah, anda bole memperindahkan dan membina laman anda sendiri. Gambar sebelah adalah kawasan lapang rumah saya. Saya bercadang ingin membuat padang golf mini dan kolam ikan.
Ok. Saya berbicara tentang padang golf dulu:-
1.rumput disitu perlu dibuang dulu.
2.tananh perlu dirata dulu.
3.baru tanam rumput karpet.
4.sebelum tu buat lubang golf.pakai pvc paip. potong dan tanam pvc pipe tu dan jadilah sebuah lubang.
5.beli bola golf 2nd hand.beli kayu golf sebatang 2nd hand juga.
6.jgn lupe siram air atas pdg gol mini anda ni.
7.so,anda bole bermain pagi-malam hari cuti or lps pulang dr bekerja.release tension.

so far sy dah buat perkara 1 dan 2.teruskan membaca blog saya untuk info dan langkah yg seterusnye....saya budget dalam rm300-500 untuk memreliasasikan impian sy ini..do it urself..

4 comments:

  1. ok la bro...lepas ni bole la gua tumpang main kat umah lu. nak pi main kat golf course mahal sgt......hehehehhe. tahniah atas usaha anda. kami akan ikuti dan tunggu item 3-7.

    ReplyDelete
  2. bolee..gua cas 1jam=rm5 jee..hehehhee
    item 3 tu bole tanam rumput mutiara gak..pearl grass..tengah survey mane lebih bagus dan murah :)

    ReplyDelete
  3. Bro, toksah caj la, kan kawan2 yg nak main, teman kau tuhhh, tak la boring main sorang2...

    ReplyDelete
  4. sbb kawan2 la aku caj,if tak kenal aku kasi main free jerr..just joke jerr bro.

    ReplyDelete